Miért jó a kutyás terápia?

A hozzánk járó gyerekeket a Tanulási Képességet Vizsgáló Szakértői és Rehabilitációs Bizottság által kiállított szakvélemény alapján, sérülés specifikusan fejlesztjük.
Az értelmileg akadályozott gyermekek csoportját a sokféleség jellemzi.A nehézségek az értelem, mozgás és önellátás terén jelentkeznek. A fejlesztés akkor eredményes, ha a gyermek a saját fejlettségéhez képest a lehető legnagyobb önállóságra tesz szert.
Célunk, hogy a gyermek megtapasztalja, hogy a társas kapcsolatokhoz nélkülözhetetlen az anyanyelv ismerete és használata, ezért motiváló tevékenységeken keresztül anyanyelvi élményeket szerez,
melyeket szituációba ágyazva gyakorolhat.

Az önálló tanuláshoz szükséges képességek javításának, fejlesztésének képessége a legfőbb célunk. Emellett kiemelt fontossággal bírnak: a fogyatékosságból eredő kommunikációs, kognitív, szociális hátrányok csökkentése, kompenzációja.
A pszichés funkciók (érzékelés, észlelés, emlékezet, figyelem, gondolkodás) fejlesztése mellett a motoros funkciók fejlesztése (nagy mozgások, finommozgások koordinációja, helytelen mozgások korrekciója, adekvát mozgások kialakítása, egyensúlyérzék), az iskolai követelményekhez kapcsolódóan az ütem- ritmusérzék fejlesztése, irányok, térirányok ismeretének fejlesztése.
Az önkiszolgálás területén a kutya gondozása, ellátási feladatainak megismerése, gyakoroltatása, amely elősegíti az egyéni felelősségvállalás érzését. Célunk az érzelmi-, akarati élet, a viselkedés, a magatartás, a cselekvés pozitív irányú befolyásolása. 


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Terítésről, étkezésről szóló mondókák

Versek a hóvirágról

Emily Perl Kingsley: Üdvözöljük Hollandiában